محیط آموزشگاه به مناسبت روز زن و ولادت رهبر کبیر انقلاب آذین گردید

شرح مناسبت:

۱. در روز بيستم جمادىِ آخر سال پنجم بعثت و در روزگار سخت و دشوار پيامبر(صلی الله علیه و آله)، خانه کوچک محمّد و خديجه، شاهد تولّد دخترى بود که آينده وصايت بزرگ مردى چون پيامبر(صلی الله علیه و آله) را رقم مى زد.

او فرزند ششم خانواده بود که پس از تولّد سه دختر به نام هاى اُمّ کلثوم، رقيّه و زينب و تولّد و مرگ دو پسر به نام هاى قاسم و عبد اللّه (طيب و طاهر) به دنيا مى آمد.

بر اساس گزارش هاى حديثى و تاريخى، ولادت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) در غروب بيستم جمادى الآخره سال پنجم بعثت مطابق با دهم فروردين ماه بوده است.

محلّ ولادت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) در شهر مکه و در نزديکى مَسعى بوده است؛ جايى که تا اواخر قرن چهاردهم، آثارى از آن باقى و با عنوان «مولد فاطمه» مشهور بود و در نيمه سده چهارده به دست و هّابيان، تخريب شد.

۲. به احترام بزرگ بانوی اسلام و برای الگوگیری از حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) زادروز او به عنوان روز زن و بزرگداشت مقام مادر معرفی شده است.

۳. حضرت امام خميني (رحمه الله علیه) در زادروز حضرت زهرا(سلام الله علیها) در بیست جمادي الثاني ۱۳۲۰ ق برابر با اول مهر ۱۲۸۱ ش در خمين به دنيا آمدند. هنوز پنج ماه از تولد اين عزيز نگذشته بود که پدرشان، سيدمصطفي، از علماي آن ديار به دست خوانين منطقه به شهادت رسيد. آن حضرت پس از تحصيل مقدمات در خمين راهي اراک گرديد و از محضر حاج شيخ عبدالکريم حائري استفاده برد. با مهاجرت استاد به قم، حضرت امام نيز به قم رفتند و به تکميل تحصيلات خود پرداختند. پس از ارتحال آيت اللَّه بروجردي، زندگي سياسي امام، وارد مرحله جديدي شده و حوادث آينده، ايشان را به دشمن شماره يک رژيم پهلوي تبديل کرد.

در مورخ 2 بهمن ماه 1400 روز شنبه سالن و دفتر آموزشگاه به مناسب تولد حضرت فاطمه (سلام الله علیها )که این روز را روز زن نامیده اند و تولد حضرت امام خمینی ( رحمه الله علیه ) رهبر کبیر انقلاب اسلامی توسط سرکار خانم مردان پور معاون محترم پرورشی آموزشگاه آذین گردید .


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20